عسل طبیعی سلامت آفرین

عسل طبیعی سلامت آفرین

معرفی و فروش انواع عسل و داروهای گیاهی
عسل طبیعی سلامت آفرین

عسل طبیعی سلامت آفرین

معرفی و فروش انواع عسل و داروهای گیاهی

زخم معده و عسل


زخم معده چیست؟

زخم معده، نوعی ضایعه ی دردناک روی دیواره ی معده است که فرآیند گوارش را مشکل ساز و دردناک می کند. قبلاً، پزشکان بر این عقیده بودند که زندگی پر اضطراب و عدم داشتن تغذیه ی مناسب موجب زخم معده میشود، اما به تازگی پزشکان کشف کرده اند که عدم توازن در میان مایع های هضم کننده در معده باعث زخم معده می شود. امروزه تحقیقات حاکی از این هستند که وجود یک باکتری فنری شکل به نام هلیکوباکتر پیلوری باعث ایجاد عفونت و نهایتاً زخم معده می شود. این باکتری، همچنین، به سلولهای معده می چسبد و عملکرد دفاعی معده را مختل و ضعیف می کند. هلیکوباکتر، به دلایلی که هنوز مشخص نیست، باعث تحریک تولید اسید در معده می شود و این تولید بیش از حد به دیواره ی معده آسیب می رساند و معده را ملتهب می کند که همین مسأله نهایتا باعث ایجاد زخم معده میشود. 

 

نشانه های زخم معده چیست؟

زخم معده باعث احساس سوزش در شکم و درست پشت جناغ سینه می شود و اگر معده خالی باشد، این درد بسیار شدید است. سایر نشانه ها عبارتند از: آروغ زدن، حالت تهوع، خستگی، سوزش قلب، استفراغ، درد قفسه ی سینه، خونریزی، و کاهش اشتها و وزن. 

 

زخم معده چطور درمان می شود؟

معمولاً برای کاهش درد و آزار زخم معده از ضد اسیدها استفاده می شود، همچنین از آنجا که عامل اکثر زخم معده ها هلیکوباکتری است، از درمان آنتی بیوتیکی هم استفاده می شود. هرچند که این روزها، باکتری های نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند و این درمان چندان کارساز نیست. 

استفاده از الکل، دخانیات، غذاهای تند، چای و قهوه باعث تحریک زخم معده می شود و باید تا جایی که ممکن است مصرف این موارد محدود شود. 

بهتر است وعده های کوچک و متعدد شوند، یعنی یه جای سه وعده مثلاً شش وعده غذا با حجم کمتری بخورید. مواد غذایی پرفیبر با کربوهیدرات کم و سبزیجاتی مثل کلم و کاهو به درمان زخم معده کمک می کنند. 

خب؟ حالا عسل برای زخم معده خوب هست یا نه؟

اکثر افراد اذعان می کنند که مصرف یک قاشق غذاخوری عسل خام و خالص (خصوصاً عسل گشنیز) به همراه یک چهارم قاشق چایخوری دارچین کوبیده شده به صورت روزانه، توانسته است به درمان زخم معده ی آنها کمک کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.