عسل طبیعی سلامت آفرین

عسل طبیعی سلامت آفرین

معرفی و فروش انواع عسل و داروهای گیاهی
عسل طبیعی سلامت آفرین

عسل طبیعی سلامت آفرین

معرفی و فروش انواع عسل و داروهای گیاهی

باورهای غلط در پیشگیری از بارداری



باردار شدن خبر خیلی خوبی است، اما اگر این بارداری خارج از برنامه و ناخواسته باشد می تواند به بدترین کابوس یک فرد تبدیل شود. امروزه روشهای جلوگیری از بارداری بسیار متنوع هستند و هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. قرص های ضد بارداری، چسب ضد بارداری، حلقه های ضد بارداری و… هر کدام به شکلی در پیشگیری از حاملگی های ناخواسته کاربرد دارند.

در کنار تمامی این روشها اما افراد مختلف نظریه ها و عقایدی در مورد پیشگیری از بارداری دارند که واقعاً علمی و کاربردی نیست و می تواند حتی خطرناک هم باشد. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

۱ –  من شیر می دهم، پس باردار نمی شوم!!! این دیگر چه حرفی است؟ شیردهی فقط و فقط تخمک گذاری را مدتی به تعویق می اندازد. هر زن ممکن است در دوران شیردهی تخمک گذاری هم داشته باشد. پس اگر می خواهید در دوران شیردهی باردار نشوید، حتماً از روش های علمی و عملی استفاده کنید.

۲ – اگر زن به لذت جنسی (ارگاسم) نرسد، بارداری هم اتفاق نمی افتد! این باوری کاملاً غلط و بسیار بسیار غیرعلمی است. وقتی اسپرم وارد رحم زن می شود، تقریباً هیچ چیزی نمی تواند آن را از ادامه دادن راهش به سمت تخمک منحرف کند.

 

۳ – پس از رابطه ی جنسی دوش می گیرم تا از بارداری جلوگیری کنم. غلط است! وقتی اسپرم داخل واژن باشد، هیچ عامل بیرونی نمی تواند به آن آسیب برساند.

 

۴ – من در زمان “امن” رابطه برقرار می کنم، زن ها فقط ۱ روز در ماه امکان باردار شدن دارند. غلط است! این باور بخاطر عدم درک صحیح از سیکل تخمک گذاری به وجود آمده است. در فرآیند تخمک گذاری چهار هورمونِ لوتئیزینگ، استروژن، هورمون محرک فولیکول و پروژسترون دخالت دارند. وقتی این هورمون ها به درستی کار کنند، تخمک ایجاد می شود و اگر فرآیند بارداری رخ ندهد، قاعدگی (پریود) رخ می دهد. هر عاملی می تواند روی نظم این چرخه تاثیر بگذارد. تغییر وزن، استرس، سن، مصرف دارو و … بنابراین تعیین زمان “امن” دقیق کاری دشوار است.

 

۵ – اگر در حالت ایستاده رابطه ی جنسی داشته باشیم، یا اینکه زن در موقعیت بالا قرار بگیرد، بارداری رخ نمی دهد! غلط است! کاملاً غلط است! در زمان انزال مرد، پاشش منی در داخل واژن رخ می دهد و مایع منی در هر حالتی می تواند به تخمک برسد.

 

۶ – در مواق لزوم می توان به جای کاندوم از پلاستیک یا بادکنک استفاده کرد! کاملاً غیربهداشتی و ناکارآمد!

 

۷ – اگر پیش از انزال آلت مرد بیرون کشیده شود، بارداری رخ نمی دهد! این روش که به پیشگیری طبیعی هم معروف است چندان قابل اعتماد نیست. همچنین برخی از مردان توانایی کنترل انزال را ندارند و برخی هم از نظر روانی این مساله را تحمل نمی کنند.

 

۸ – در اولین رابطه ی جنسی (برای بسیاری شبِ عروسی) بارداری رخ نمی دهد. زن هر زمانی می تواند باردار شود.

 

۹ – ادرار کردن پس از رابطه ی جنسی از بارداری جلوگیری می کند. ادرار کردن هیچ آسیبی به اسپرم ها نمی رساند.

 

۱۰ – مصرف قرص ضدبارداری سریعاً پس از رابطه ی جنسی، از بارداری جلوگیری می کند. این روش موثر نیست. در اغلب خانم ها برای ایجاد تغییر در چرخه ی تخمک گذاری، باید قرص ها به صورت کامل مصرف شود و همچنین یک سیکل کامل طول می کشد تا قرص ها عمل کنند.

 www.asaltop.ir



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.